Whitsundays - Reisverslag uit Kunghur, Australië van samenstanreis - WaarBenJij.nu Whitsundays - Reisverslag uit Kunghur, Australië van samenstanreis - WaarBenJij.nu

Whitsundays

10 December 2015 | Australië, Kunghur

Hallo knappe mensen! Hoe gaat t bij jullie? Wij zijn met 30 mensen op een zeilboot vertrokken naar Whitsundays vanuit Airlie beach. Vanaf het begin merkte Sam, Tuë (onze deense vriend) en ik al dat de kapitein een aparte norse conservatieve vent was, dat was grappig voor ons nu konden we hem even lekker provoceren. De eerste dag hebben we lekker bij hem en zijn 2 matrozen gezeten (een gezellige meid en een gezellige gast) zitten babbelen over van alles en veel vragen aan de kapitein gesteld wat die niet goed kon hebben, haha!! We zaten op een boot met een gezellige groep. We zijn de eerste dag naar Whitehaven beach gevaren een tocht van zo'n 4 uur, onderweg zagen we al een mega grote schildpad zwemmen. Aangekomen op Whitehaven beach was het erg bewolkt, dus het zag er wat minder mooi uit dan op alle mooie zonnige foto's van andere mensen maar dat mocht de pret niet drukken, lekker met een voetbal spelletjes spelen en zwemmen in het water. Het jammere is van het noorden van Australie dat je in sommige gebieden niet mag zwemmen in verband met krokodillen en gevaarlijke kwallen en in sommige gebieden moet je een speciaal pak aan dat je beschermt tegen dodelijke kwallen. In de avond hebben we leuke drankspelletjes gespeeld met ze alle en zijn we om 10 uur in bed gaan liggen aangezien de kapitein om 5 uur weer weg wilde varen. Dag 2, brak op de boot, niet het fijnste gevoel. Na 1,5 uur varen aangekomen bij een fantastische snorkel plek waar we hele mooie vissen en koraal hebben gezien, hierna zijn we lekker gaan ontbijten en weer snorkelen op een andere plek, toen gaan lunchen en weer snorkelen. Hele mooie ervaring om de onderwater wereld te bekijken, we hebben genoten. Aangekomen aan land en wachtend om de taxi naar onze auto is de camera en nog wat spullen van Tuë gestolen uit zijn tas, vervelend. We hadden deze avond een gezamenlijk etentje met alle mensen van de boot in een café, toen naar een hostel kamer gegaan om drankspelletjes te spelen met de leuke mensen van de groep en de 2 matrozen van de boot om vervolgens een avondje te dansen in een club genaamd Mama Africa (helaas geen leuke afro vrouwen ....)
We zijn nog 1 avond langer in Airlie beach gebleven aangezien het nachtleven daar erg gezellig is. Op zaterdag hebben we onze grote Deense vriend Tuë langs de snelweg gezet om te liften, hij ging namelijk naar het noorden en wij weer richting het zuiden, de derde passerende auto heeft hem al meegenomen wij waren daar erg verbaasd over, bewijst maar weer hoe behulpzaam de Australiërs zijn. Wij hebben onze reis vervolgt naar Noosa Heads, een plek waar we al eerder een paar dagen hebben doorgebracht. Eindelijk konden we weer surfen! Helaas ging het illegaal op straat slapen in onze camper niet zo goed als we gehoopt hadden. Dag 1&2 gingen goed zonder problemen, dag 3 werd een vrouw mega boos dat we onze camper in haar straat steeds neerzetten en dag 4 verder we in de ochtend vroeg wakker gemaakt door de security die ons kwam vertellen dat dit niet toegestaan is. Dus nu zijn we weer op weg naar onze grote liede Byron Bay. Om hier een weekend door te brengen en te chille met onze vrienden waar we mee naar Fraser island zijn gegaan en nog met wat andere lui die we eerder hadden ontmoet! We zitten te twijfelen wat we hierna gaan doen aangezien we nu toch echt aan het werk moeten en dat gaat minder makkelijk dan we dachten...
Wordt vervolgd en we houden nog steeds van jullie dikke kus van ons!

• 10 December 2015 - 09:29

Jacqueline:

Jonges wat een leven! top! succes met het zoeken naar werk! gaat vast lukken!

• 10 December 2015 - 14:18

Lydia:

Hoi Sam en Stan. We kunnen nu weer reageren, want onze cruisevakantie zit erop, snik! Jullie verslag klinkt weer geweldig. Naar het zuiden zul je ook wel beter weer hebben. Veel plezier!

• 10 December 2015 - 19:42

Marcel:

Geweldig om te lezen dat jullie zulke gave dingen doen.
    Ga zo doorgaan.

• 11 December 2015 - 08:29

Fia Derksen:

weer een mooi verslag zo blijf ik op de hoogte. Veel succes met het zoeken naar werk.
    liefs xxx

• 12 December 2015 - 13:11

Sam:

LYDIA! Australie ligt aan de andere kant van de evenaar; dus t noorden heeft t beste weer.
    Groetjessss

Karin En Rob:

Mooi zo. Lekker genieten. Grt karin en Rob en tomas

• 31 December 2015 - 10:26

Thom En Leonie:

Hallo Stan, Het ging een beetje mis 21 dec (tel.) Leuk dat je eraan dacht DANK! We volgen jullie helemaal Prachtig Zo,n reis Genieten jullie maar! We wensen jullie een fijne jaarwisseling !! en een prachtig 2016 veel liefs dikke kus opa Thom oma Leonie

• 01 Januari 2016 - 12:35

Oma Wil Opa Andre:

Dag lieverds. Hoe is het met jullie? Een goed en gelukkig nieuwjaar gewenst en nog veel fijne maanden erbij hier alles oké! Liefs en dikke kus van opa en oma! Dag!!!!