back to the basics - Reisverslag uit Shoalhaven Heads, Australië van samenstanreis - WaarBenJij.nu back to the basics - Reisverslag uit Shoalhaven Heads, Australië van samenstanreis - WaarBenJij.nu

back to the basics

10 November 2015 | Australië, Shoalhaven Heads

Hallo we zijn nog veilig hoor, voor de ongerusten onder de lezers! Na een leuk feestje te hebben gehad in Melbourne zijn we zaterdagavond gaan slapen in de camper om vervolgens zondag te vertrekken uit Melbourne naar onze vrienden toe. Dat is een reis van 10 uur rijden door de bergen en door dorpjes waar weinig leven te zien is. We zijn na 6 uur rijden gestopt bij een camping gelegen in een nationaal park. Ons plan was om hier even te overnachten om vervolgens maandagochtend weer verder te rijden. Na 10 minuten op de camping wisten we beide zeker dat we hier langer dan 1 nacht wilde blijven. Er liep een wilde struisvogel rond, bijzonder mooie vogels vlogen er en als klapper op de vuurpijl liepen er zo'n 13 kangaroos rond onze camper. We hebben foto's gemaakt maar die beschrijven lastig wat voor sfeer er hing, er hing een hele rustige, vredige, ontspannen sfeer. We zijn met een man en zijn 3 kinderen gaan vissen zodat we avond eten zouden hebben (we dachten dat we wel een supermarkt zouden tegenkomen, helaas.. Geen supermarkt) helaas hadden wij niks gevangen binnen een halfuur. Maar zo lief als Australiërs zijn kregen we van deze man een stuk lamsvlees en worstjes!
Volgende ochtend lekker ontbeten en begonnen met vissen. Helaas is Sam de hele dag ziek geweest, we weten niet waarvan.. Hij heeft de hele dag geslapen en voelt zich gelukkig nu weer beter. Ik heb 5 uur gevist en 1 vis gevangen, deze was 25 cm ongeveer en dan mag je hem volgens de wet niet eten... Dus de vis terug moeten gooien..
Gelukkig was onze vriendelijke Australiër er nog steeds en heeft mij voorzien van een heerlijke vis, worstjes, en zelfgemaakte loempia's en wat biertjes.
We hadden geen bereik daar vanaf nu zal Sam wel weer bereikbaar zijn, mijn telefoon doet het niet!

Dikke kus van ons!

• 10 November 2015 - 12:42

Jacqueline:

Wat een geweldig leven, misschien toch een klein reserve voorraadje aanschaffen voor in de camper!

leuk om jullie stukjes te lezen!!
    x jacqueline

• 10 November 2015 - 14:06

Berna:

Hoi schatten , dus mijn onderbuik gevoel had het toch wel goed .
    veel plezier bij jullie geweldige lieve vriend Jacko .
    xxx

• 10 November 2015 - 15:29

Ed En Lydia:

Jammer, Sam dat je ziek was. Gaat het linksrijden wel goed? Lijkt ons lastig. Wel mooi, dat jullie zulke aparte dieren zien. P.S. 010-Ajax 1-1. Groet.

• 10 November 2015 - 16:41

Fisv Derksen:

weer een mooie ervaring erbij. gelukkig dat sam weer beter is. Wat een belevenis
    om kangeroes rond je camper te hebben. liefs

• 10 November 2015 - 18:38

Rob Van Baars:

Leuk om weer te horen van jullie en super gaaf dat jullie je zo goed vermaken. Hopelijk geen ziektes en andere ongemakken meer in de komende tijd. Tot snel en do not stop enjoying this trip!

• 10 November 2015 - 21:08

Marjon:

hoi camping gasten,
    fijn om weer wat te lezen , nooit gedacht dat jullie zouden gaan vissen , maar ja bij gebrek aan eten...
    Stan mis je de winegums al :))
    Laat jullie maar weer goed verwennen bij jullie Australische ouders en vriend.
    geniet ervan. hoop dat Sam weer helemaal opgeknapt is.
    dikke knuffel.xxxxxxxxxx